12-07-2021

Kolin, az érelmeszesedés "ellenszere" – mikor, kinek, mennyit?

A kolin, más néven B8-vitamin egy vízben oldódó tápanyag, amit a B-komplex részeként kezelünk. Szükséges a máj és az agy megfelelő működéséhez, biztosítja az idegrendszer és az izmok egészségét, valamint segít fenntartani a normális anyagcserét.

Hogyan lehet megelőzni az érelmeszesedést?


 Miért van szükséged a kolinra?

A kolin a zsírsavak felhasználásában játszik fontos szerepet. Megakadályozza a koleszterin lerakódását az erekben azáltal, hogy emulgeálja a koleszterint. Mit jelent ez? Eloszlatja a koleszterint az erekben, ezzel megakadályozva a lerakódás okozta érelmeszesedést, amely akár vérrög kialakulásához, súlyos esetben szívinfarktushoz is vezethet.

Védi a májat az elzsírosodás ellen, és közrejátszik a toxikus anyagok és a gyógyszerek méregtelenítésében. Ezáltal védi a szervezetet a hosszú távú gyógyszerszedés kellemetlen mellékhatásaitól. Fogyasztásával megelőzheted az Alzheimer-kórt és a zsírmáj kialakulását.

Kinek ajánlott különösen a kolin?

A kolin pótlása segíthet asztmásoknak, májbetegeknek, továbbá várandósság alatt megelőzhető vele bizonyos idegrendszeri zavarok kialakulása a magzatban. Intenzív sportolás mellett ugyancsak hasznos kiegészítő a kolin, ugyanis segíti az izomsejtek közti kommunikációt, ezáltal javítja az állóképességet és támogatja a zsírbontást.

Asztma esetén a kolin csökkenti a tünetek előfordulásának számát, valamint a tünetek súlyosságát. Rendszeres alkalmazása mellett ritkábban lehet szükség asztma elleni gyógyszerek használatára.

Túlzott alkoholfogyasztás esetén is megnő a májunk B8-vitamin szükséglete.

Hogyan ismerheted fel a kolin-hiányt?

A rossz közérzet, az izomgyengeség, a memóriazavarok és a kognitív képességek romlása mind a B8-vitamin-hiány tünetei lehetnek, ezen kívül az izomfájdalom és az olyan mentális panaszok, mint a hangulatingadozás vagy hangulatzavarok is utalhatnak kolin-hiányra.

Hogyan vidd be a szervezetedbe a kolint?


Többek között a tojássárgában és a lazacban található kolin.

Többek között a tojássárgában és a lazacban található kolin.


Kis mennyiségben a szervezetünk képes előállítani, a napi szükségletet azonban kénytelenek vagyunk külső forrásból fedezni. Mivel a B9-vitaminnal együtt a lecitinek alkotóeleme, legnagyobb mennyiségben a szójalecitinben találhatod meg, emellett a tojássárgájában, a halakban, a májban, a szívben és az olajos magvakban is fellelhető. A brokkoli, a karfiol és a kelbimbó is tartalmazza.

Az ajánlott napi beviteli mennyiség nagyban függ az életviteledtől, a sportolási szokásaidtól és az étkezésedtől. Ha vegán életmódot folytatsz, erre a vitaminra különösen oda kell figyelned, mivel a zöldségek kevesebb kolint tartalmaznak, mint a húsfélék, tojás, stb.

Mit jelent a személyre szabott vitaminpótlás? 

A Myvitalnál abban hiszünk, hogy életviteltől, életkortól és stressz-szinttől függően más-más vitaminokra és ásványi anyagokra lehet szükségünk, melyeket a hagyományos készítmények nem, vagy nem megfelelő mértékben tudnak biztosítani számunkra.

A Myvitalnál egyéni vitamin komplexedet a te igényednek megfelelően készítjük el egy előzetes egészségügyi felmérés alapján. Az így kapott készítmény kizárólag azokat a vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmazza, amelyekre szükséged van, olyan összetételi arányban, amely optimális biokémiailag. Azaz az egyes vitaminok egymásra gyakorolt segítő hatását maximálisan ki tudjuk használni. 

A Myvital több, mint egy multivitamin – mikro- és makrotápanyagokat is tartalmaz, és a kolin mellett még krómot, szelént és galagonya kivonatot is. Töltsd ki a tesztünket, és tudd meg, hogy néz ki a te saját vitaminkomplexed!


Források:

https://www.krka.co.hu/hu/az-on-egeszsegeert/magas-koleszterinszint/magas-az-on-koleszterinszintje/6472/

https://www.webbeteg.hu/cikkek/fogyokura/22755/b8-vitamin

https://hu.wikipedia.org/wiki/Kolin_(vegy%C3%BClet)


Tovább a többi poszthoz >>