11-10-2021

Te tudod hogyan kell vitamint szedni? 4 tévhit a táplálékkiegészítőkről

A vitaminfogyasztással kapcsolatos közvélemény-kutatásokból kiderül, hogy a magyarok vitamin és ásványi anyag fogyasztása (a C-vitamin kivételével) nem megfelelő. Ezért cikkünkben bemutatunk 4 tévhitet, ami elterjedt a vitaminszedéssel kapcsolatban. Ha ti is kíváncsiak vagytok mik a leggyakoribb tévhitek, tartsatok velünk!

4 tévhit a táplálékkiegészítőkről

Tévhit #1: „Bekapok egy-két vitamint, és jobban leszek.”

Sokan csak akkor nyúlunk a táplálékkiegészítőkhöz, ha már megtörtént a baj, és amolyan tüneti kezelésként tekintünk rájuk. Például ősszel vagy télen megfázás után elővesszük az 1000 mg-os C-vitamint. 

Pedig sokkal hatékonyabb, ha a vitamint egészségmegőrzés céljából fogyasztjuk. Ám, ha minden vitaminból és ásványi anyagból be akarjuk vinni a megfelelő mennyiséget, rengeteg vivőanyagot kell a szervezetünkbe juttatni. 

Mit jelent ez? A piacon elérhető multivitaminokat a hatékonyság érdekében jellemzően ki kell egészítenünk egyéb hatóanyagokkal, például C-vitaminnal, magnéziummal és kalciummal. Ez pedig akár napi 5-6 kapszulát is jelenthet, ami jelentősen megterheli a szervezetünket.

Éppen ezért nem csoda, hogy a vitaminokra nem úgy gondolunk, mint a mindennapjaink része. A Myvital erre is megoldást kínál.


Tévhit #2: Táplálékkiegészítők = vitaminok


A vitaminokon kívül rengeteg ásványi anyag és értékes nyomelem létezik, amit a szervezetünk sok esetben képtelen önmaga előállítani, és sajnos az élelmiszerek minőségének változása miatt sokszor táplálkozás útján sem tudunk belőlük elegendő mennyiséget bevinni. 

Az élelmiszereknek csökken a vitamin tartalma

Az élelmiszereknek csökken a vitamin tartalma

Nem is beszélve a növényi hatóanyagokról, amilyen a galagonya vagy a narancsvirág kivonat. Ezek áldásos hatását klinikai vizsgálatok bizonyítják, ám a köztudatban mégis "áltudományosként" élnek. Egy korszerű, hatékony táplálékkiegészítő ma már a vitaminok mellett makro- és mikrotápanyagokat is tartalmaz.


Tévhit #3: Mindegy mit, mikor, mivel szedünk


Kevesen tudjuk, hogy egyes hatóanyagok segítik, míg mások rontják egymás hatását. Sőt, akár a gyógyszeres kezeléseink hatékonyságát is befolyásolhatják pozitív vagy negatív irányba. Sokszor még a gyártók sem foglalkoznak azzal, hogy egy adott vitamin felszívódásához milyen kiegészítő tápanyag szükséges, vagy, hogy milyen arányban lesz a leghatékonyabb ezek kombinációja egy multivitaminban.

A kalcium például magnéziummal párosítva támogatja leginkább a csontjaid és vázizmaid egészségét. A C-vitamin immunerősítő hatását pedig megfelelő mennyiségű D-vitaminnal és cinkkel növelheted. Asztmásoknak kifejezetten ajánlott a kolin nevű vízben oldódó makrotápanyag, ezzel ugyanis hosszú távon csökkenthetik az asztma ellen szükséges gyógyszerek mennyiségét.


Tévhit #4: Mindenkinek jó ugyanaz a vitamin 


Mindenkinek más az életstílusa és a szervezete, így nem biztos, hogy ami az egyikünknek tökéletes, az a másiknál is ugyanúgy beválik. Az életvitelre szabott vitaminpótlás hazánkban még kevésbé elterjedt, de a tengerentúlon már jó ideje alkalmazzák. 

A személyre szabott vitaminoknál kiemelt fontosságú, hogy a készítmény a hatóanyagokat optimális arányban tartalmazza, így lehetővé téve azok maximális biohasznosulását. A Myvital erre különös figyelmet fordít, hiszen koncepcióját szakértők bevonásával fejlesztette ki. Az immunrendszer megfelelő támogatása érdekében vitaminokat, ásványi anyagokat is tartalmaz, valamint akár kolint és galagonyát is.

Myvital személyre szabott vitamin komplex

Myvital személyre szabott vitamin komplex


Ha szeretnéd megtudni, hogy a te termékedben milyen összetevők vannak, akkor töltsd ki állapotfelmérő tesztünket!


Tovább a többi poszthoz >>