Blog

Kövess minket egészséggel kapcsolatos hasznos információkért közösségi oldalainkon is!
Stressz
Stressz-sorozat #3: A migrén kialakulásának okai, tünetei és kezelése

10-06-2022

Cikksorozatunk első két részében a tartós stressz gyomorra és emésztőrendszerre, illetve a koncentrációs képességre és az energiaszintre gyakorolt hatásaival foglalkoztunk. A sorozat harmadik részében a stresszel gyakran kéz a kézben járó migrént vizsgáljuk meg, és azt is bemutatjuk, mit tudsz tenni ellenelehet tenni ellene.

Egészségesebb haj belülről táplálva
Vitaminokkal és ásványi anyagokkal az egészséges hajért

10-06-2022

Cikkünkben azt mutatjuk be, milyen vitaminok és ásványi anyagok képesek segíteni a haj ápolásában, megerősítésében, a hajhullás megállításában – és nem mellesleg a fejbőr egészségének megőrzésében. Tarts velünk az egészséges, erős és dús haj felé vezető úton!

A stressz sokféle fizikai tünetet okozhat, vedd észre időben őket.
Stressz sorozat #2: Koncentrációs képesség csökkenése, fáradékonyság

10-06-2022

Cikksorozatunk első részében körüljártuk, milyen hatással van a tartós stressz a gyomrodra és az emésztőrendszeredre. A második részből megtudhatod, hogyan befolyásolja a stressz a koncentrációs képességet és az energiaszintedet.

Vitaminból is megárt a sok. Tudd meg mikre kell odafigyelni!
Milyen vitaminokat ne szedj együtt?

10-06-2022

A vitaminok negatív hatásairól többnyire nem beszélünk. Mivel a vitaminokat – olyan értelemben, ahogy például a gyógyszereket – nem igazán lehet túladagolni, gyakran fel sem merül bennünk, hogy egyes vitaminok különféle kölcsönhatásokba léphetnek egymással, és kifejthetnek akár pozitív, akár különféle negatív hatásokat a szervezetünkre nézve.

Táplálkozási problémák stressz esetén
Stressz sorozat #1: Táplálkozási és gyomor zavarok stressz esetén

10-06-2022

A hosszú távon fennálló, azaz krónikus stressz károsíthatja a szívet és az érrendszert, az emésztőrendszert, az izomzatot, az anyagcsere-folyamatokat, az immunrendszert, sőt, szexuális problémákat is okozhat. Cikksorozatunkban megmutatjuk, melyik problémával hogyan tudod hatékonyan felvenni a harcot. Az első részben a stressz hatására kialakult gyomorproblémák megelőzésével és kezelésével foglalkozunk.

A rutin bioflavonoid természetesen is megtalálható gyümölcsökben, zöldségekben
Minden, amit a rutinról (de nem arról a rutinról) tudni kell

10-06-2022

A rutin szó hallatán – legyen a szóhoz való viszonyunk akár pozitív, akár negatív, vagy semleges – valószínűleg kevesen asszociálnak arra a különösen hasznos hatóanyagra, mellyel nap mint nap találkozunk, mégis meglehetősen keveset tudunk és hallunk róla. Cikkünkben most bemutatjuk, hol találkozhatsz a rutinnal, és milyen pozitív hatásai lehetnek a szervezetedre.

Minden, amit tudnod kell a jódfogyasztásról
Minden, amit a jód hatásairól tudnod kell: mikor és mennyit fogyassz

15-03-2022

A jód a szervezetünk számára nélkülözhetetlen elem, ugyanis hatással van a szellemi fejlődésünkre, szabályozza az anyagcserénket és a pajzsmirigyünk működését. Ugyanakkor az arra érzékenyeknél magas mennyiségben fogyasztva akár az autoimmun pajzsmirigybetegség kiváltó oka is lehet. A cikkből megtudhatod:

A megfelelő vitaminbevitelhez elengedhetetlen a változatos táplálkozás.
Táplálkozással az immunitásért: tények és tévhitek - 2. rész

09-12-2021

A cikk első részében olyan kutatásokat mutatunk be, amelyek szerint bizonyos ételek vagy hatóanyagok fogyasztása erősíti az immunrendszert és ellenállóbbá teheti szervezetünket a vírusos megbetegedésekkel szemben, különös tekintettel a COVID-19 fertőzésre. A második részből pedig megtudhatod, melyik az az 5 vitamin és ásványi anyag, amellyel hatékonyan veheted fel a harcot a vírusos fertőzésekkel.

A kávéfogyasztás jótékony hatásai
Táplálkozással az immunitásért: tények és tévhitek - 1. rész

08-12-2021

A cikk első részében olyan kutatásokat mutatunk be, amelyek szerint bizonyos ételek vagy hatóanyagok fogyasztása erősíti az immunrendszert és ellenállóbbá teheti szervezetünket a vírusos megbetegedésekkel szemben, különös tekintettel a COVID-19 fertőzésre. A második részből pedig megtudhatod, melyik az az 5 vitamin és ásványi anyag, amellyel hatékonyan veheted fel a harcot a vírusos fertőzésekkel.

Ginseng a vírusokkal szemben
Ginseng, a "mindent gyógyító" immunerősítő

15-11-2021

A szakértők egyértelműen elismerik a ginseng általános szervezet erősítő hatását. A ginseng olyan hatóanyagokat tartalmaz, amelyek serkentik a vírusok és baktériumok elpusztítására hivatott speciális immunsejtek termelődését. Emellett jótékony hatással bírnak a gyomorpanaszok ellen, sőt, a ginseng az agyműködést is serkenti. Lássuk, mire használhatod még ezt a sokoldalú gyógynövényt, és hogyan érdemes bevinned a szervezetedbe.

4 tévhit a táplálékkiegészítőkről
Te tudod hogyan kell vitamint szedni? 4 tévhit a táplálékkiegészítőkről

11-10-2021

A vitaminfogyasztással kapcsolatos közvélemény-kutatásokból kiderül, hogy a magyarok vitamin és ásványi anyag fogyasztása (a C-vitamin kivételével) nem megfelelő. Ezért cikkünkben bemutatunk 4 tévhitet, ami elterjedt a vitaminszedéssel kapcsolatban. Ha ti is kíváncsiak vagytok mik a leggyakoribb tévhitek, tartsatok velünk!

Myvital személyre szabott vitamin komplex
Mit jelent a személyre szabott vitaminpótlás? – Szakértőinket kérdeztünk a hatékony vitaminfogyasztásról

19-08-2021

Általános fogyasztói trend a személyre szabottságra való igény, gondoljunk csak az online felületeken átszabható Nike cipőkre vagy az orrunk formájához illeszthető napszemüvegre. Nincs ez másként a vitaminok piacán sem. De hogyan tudod összeállítani az igényeidnek megfelelő vitamin komplexet?

A homoktövisben a leggazdagabb természetes C-vitamin forrás
Szükségünk van minden nap 1000 mg C-vitaminra?

30-07-2021

A piacon elérhető C-vitamin készítmények többsége 1000 mg-ot tartalmaz a más néven aszkorbinsavnak nevezett vízben oldódó tápanyagból. A nemzetközi ajánlások szerint a szervezetünk által tolerálható maximális mennyiség 2000 mg, ez azonban nem jelenti azt, hogy hosszú távon jól járunk az ilyen mértékű fogyasztásával. De kinek mennyi és milyen formájú C-vitamin ajánlott?

Hogyan lehet megelőzni az érelmeszesedést?
Kolin, az érelmeszesedés "ellenszere" – mikor, kinek, mennyit?

12-07-2021

A kolin, más néven B8-vitamin egy vízben oldódó tápanyag, amit a B-komplex részeként kezelünk. Szükséges a máj és az agy megfelelő működéséhez, biztosítja az idegrendszer és az izmok egészségét, valamint segít fenntartani a normális anyagcserét.

Galagonya, a legjobb szíverősítő gyógynövény
Galagonya, a legjobb szíverősítő

07-07-2021

A galagonya a tavaszi domboldalak legszebb fehér ruhás menyasszonya, mely ősszel magára ölti piros menyecske ruháját. Csökkenti a vérnyomást, a koleszterinszintet, megelőzi az érelmeszesedést. Lássuk, milyen jótékony hatásai vannak még, és hogyan érdemes fogyasztanod!